wtorek, 31 marca 2015

Pancakes w wersji fit

Wiadomo, że każdy ma taki dzień, kiedy chodzi za nami coś słodkiego. To zrozumiałe. Ale nie musimy się bać słodyczy, jeżeli będziemy je jeść racjonalnie i z głową. Warto postawić na domowej roboty słodkości. Pozwala to poznać skład tego, co zjadamy, ale również wybrać ulubione składniki i to, jak słodka będzie nasza przekąska. Pancakes, czyli amerykańskie naleśniki to idealny pomysł na zaspokojenie naszej potrzeby na coś słodkiego. Warto je wybrać również ze względu na to, że są bardzo sycące, więc stają się fajną alternatywą dla codziennych śniadań.







Składniki na ciasto:

- mąka pszenna razowa (30g)
-mąka żytnia razowa (10g)
-otręby owsiane (1,5 łyżki)
-3/4 banana
-2 jajka
-wiórki kokosowe (2 łyżeczki)
-cynamon, kakao
-olej

Dodatki:

-miód (1,5 łyżeczki)
-twaróg - według mnie najlepszy jest "Mój ulubiony" (3 łyżki)
-dżem (ja wybrałam domowej roboty dżem truskawkowy)
-owoce (u mnie granat i suszona żurawina)

Przygotowanie:

Banana obieramy ze skórki, kroimy na mniejsze kawałki i dokładnie rozgniatamy (ja używam blendera, ale równie dobrze można to zrobić widelcem). Do rozgniecionego banana dodajemy jajka, szczyptę cynamonu i odrobinę kakao. Mieszamy. Dodajemy wiórki, otręby, mieszamy. Następnie dodajemy mąkę, dokładnie mieszając, by nie pozostały grudki. Rozgrzewamy nieprzywierającą patelnię, wlewamy odrobinę oleju (tak, by pancakes mogły się zarumienić). Wykładamy ciasto na patelnię (łyżką, chochelką). Smażymy najpierw z jednej strony, a gdy na wierzchu pojawią się bąbelki, przewracamy na drugą stronę.

Czas przygotować dodatki. Ser mieszamy z miodem. Granata oddzielamy od łupinki. Pancakes przekładamy cienką warstwą sera i dżemu, a po wierzchu dodatkowo posypujemy granatem, suszoną żurawiną.
Gotowe!

Smaczne, pożywne i słoooodkie :D
Smacznego! #enjoy




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz