piątek, 27 marca 2015

Domowe masło orzechowe


Nigdy wcześniej nie jadłam masła orzechowego. Ale ostatnio wszędzie widzę, jak ludzie je jedzą. Nie chciałam kupować takiego ze sklepu, bo po co, jeśli by mi miało nie smakować? Dlatego postanowiłam zrobić je sama. Kupiłam orzeszki ziemne w skorupce, ponieważ mają pełniejszy smak (według mnie). Wykonanie jest banalnie proste, ale potrzeba dobrego sprzętu albo sporo czasu :)




Składniki:
-fistaszki (30 dag)
-olej (3 łyżki)
-łyżka miodu
-szczypta cynamonu

Przygotowanie:

Do blendera wrzucamy obrane ze skorupek fistaszki, dodajemy olej, miód i cynamon. Włączamy blender i miksujemy. Początkowo zrobi się proszek, a dopiero następnie orzechy zaczną przekształcać się w masło. Jeżeli nasz blender jest słaby, musimy robić często przerwy, żeby blender nie zepsuł się :) W moim przypadku sam czas miksowania wyniósł około pół godziny, ale blender mam dość słaby :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz